فصل جوجه کشی

جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان یک فرایند تخصصی است که باید در شرایط و زمان مناسب انجام پذیرد. این شرایط شامل دما و رطوبت ، تهویه هوا و اکسیژن رسانی و چرخش هستند. از طرف دیگر جفت گیری و تخم گذاری برخی از پرندگان در مواقع خاصی از سال انجام می پذیرد بنابراین جوجه کشی از تخم های نطفه دار این پرندگان نیز در مواقع خاصی از سال امکان پذیر است.

غاز

فصل جوجه کشی غاز | از میان پرندگانی که در فصول خاصی از سال انجام می پذیرد می توان به غاز و خروس لاری اشاره کرد. جفت گیری غازها در اوایل بهار انجام می پذیرد و تخم ریزی آن ها هم از نیمه دوم فروردین شروع می شود. پس از آن نوبت به جوجه کشی از تخم های نطفه دار غاز می رسد. این فرایند معمولا تا اواسط و اواخر خرداد ماه طول می کشد.

 

جوجه کشی از پرندگانی که جوجه کشی از آنها در هر فصلی امکان پذیر است :

گونه های خاصی از غازها وجود دارند که بر روی آن ها اصلاح نژادی انجام شده و می توانند دو دوره در سال تخم گذاری کنند. غازهای سفید نروژی از این دسته غازها هستند که قادرند علاوه بر نزدیکی های عید در پاییز نیز تخم گذاری کنند. اگر به تغذیه این نژادها رسیدگی شود ، می توانند در هر دوره بین ۵۰ تا ۵۵ تخم و در کل سال تا ۱۱۰ تخم نیز بگذارند.

دستگاه جوجه کشی 504 تایی سوپر مینیاتور
دستگاه جوجه کشی بلدرچین ۵۰۴ تایی

 

خروس لاری

فصل جوجه کشی خروس لاری | خروس لاری نیز جزء آن دسته از پرندگانی است که جوجه کشی از آن در فصول خاصی از سال انجام می پذیرد. افراد باتجربه در زمینه پرورش و نگهداری مرغ و خروس لاری بهمن ماه را برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار این پرنده ترجیح می هند.

 

جوجه کشی کبک

فصل جوجه کشی کبک | از دیگر پرندگانی که تخم گذاری آن ها محدود به دوره زمانی خاصی است ، می توان به کبک اشاره کرد. دره تخم گذاری این پرنده در سال اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد می باشد.

در مقابل پرندگانی هستند که در تمام طول سال قادر به جفتگیری هستند و می توان تخم نطفه دار از آن ها بهره برداری کرد. برای مثال جفت گیری و تخم ریزی مرغ خانگی و بلدرچین در طول سال انجام می پذیرد و می توان در طول سال از تخم های نطفه دار آن ها جوجه کشی کرد.

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی مطالعه نمایید:

 

    سایت دستگاه جوجه کشی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    تلگرام دستگاه جوجه کشی
    تویتر دستگاه جوجه کشی
    فیس بوک دستگاه جوجه کشی
    آپارات دستگاه جوجه کشی
    اینستاگرام دستگاه جوجه کشی
    یورتیوب دستگاه جوجه کشی
    ۰ ۰ votes
    امتیازدهی به مقاله